Eindelijk, lente!

Officieel is het al drie dagen lente. Mezelf kennende weet ik dat ik enorm naar de warmte verlang. Als de zon schijnt lijkt alles fijner! De zonnestralen zorgen ervoor dat negatieve gedachten even geen aandacht krijgen. Nu ik hierover nadenk moet ik toegeven dat ik echt een zomerliefhebber ben. Het enige leuke aan de winter is de maand december (sinterklaas, kerst, verjaardag) en sneeuw en ijs. Helaas is december niet de enige wintermaand en zijn wij nooit verzekerd van sneeuw en ijs. Natuurlijk weet je van tevoren ook niet of we een lekkere zomer krijgen. Maar laten we realistisch blijven: een week 20 graden komt vaker voor in ons kikkerlandje dan een week sneeuw of ijs.

Hoe dichterbij de lente kwam, hoe meer zin ik kreeg om leuke dingen te gaan doen! Hier volgen wat van mijn ideetjes:

• Lekker standaard: begin met het bekijken van je zomer(/lente)garderobe en beslis wat jij sowieso nodig hebt! Schrijf dit op en kijk vervolgens eens op internet om inspiratie op te doen. Ik vind het persoonlijk de meeste sfeer hebben om niet online te shoppen, maar de stad in te gaan! Nu je weet wat je wilt, en wat je nodig hebt, kan je gericht inkopen doen. Daarmee voorkom je dat je thuiskomt met spullen die later toch overbodig blijken te zijn. Nu weet ik dat kleren meestal niet overbodig zijn ;), maar als je bijvoorbeeld kleedgeld hebt, zit je toch aan een bepaald limiet.

• Wat dacht je van een grote schoonmaak? Ja, je leest het goed, een grote schoonmaak. Ik moet bekennen dat mijn kamer op z ’n zachtst gezegd niet altijd netjes is. Beter gezegd: mijn kamer is regelmatig een grote puinhoop. En dat terwijl ik best wel een gestructureerd persoon ben, die het liefst alles spik en span heeft. Waar zit het probleem? Ik denk dat het voor mij best een grote drempel is om te beginnen. Ik heb altijd wel wat beters te doen en zo stapelen de spullen op en wordt de drempel steeds groter om te beginnen. Oplossing? Plan een hele dag in om op te ruimen, niets anders plannen, enkel en alleen opruimen en schoonmaken. Mobiel weg, laptop uit en beginnen maar! En dan niet elk dagboek dat je tegenkomt doorlezen hè! Dit is misschien niet het leukste idee, maar geeft je als je klaar bent wel een goed gevoel.

• Na de sombere wintermaanden heb ik altijd veel zin in frisse, kleurige dingen! Ik vind het leuk om mijn kamer aan het seizoen aan de passen, ook in de lente is ‘ie toe aan een nieuw uiterlijk. Dus hop, weg met de kerstverlichting, een bosje (neppe – die gaan lekker lang mee) bloemen ervoor in de plaats. Vrolijk je kamer op zoals jij het leuk vindt! Neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij de Intratuin, staat bij mij ook nog op de planning!

• Wat is er leuker dan eten uit eigen tuin? Niet iedereen heeft groene vingers, maar het is zeker het proberen waard. De moestuintjes actie van de Albert Heijn kon je al een eindje op weg helpen! Als zo’n zaadje eenmaal ontkiemt, begint het echt werk! Een plantje heeft best veel aandacht nodig, maar je krijgt er uiteindelijk wat voor terug! Ben je nou al jaren van plan een moestuin te beginnen, maar komt het er steeds niet van? Breng daar dan nu verandering in! (oké, dit klinkt echt als een reclame ofzo)Je moet eens weten wat voor lente-gevoel je krijgt van die plantjes. Echt niet normaal.

• Wanneer de zon schijnt, moet ik mezelf er vaak op betrappen dat ik veel te lang binnen zit. Ik moet dan echt tegen mezelf zeggen: ‘kom op, je gaat nu naar buiten, moet je zien hoe lekker de zon schijnt!’ Hebben jullie dat ook ? Eigenlijk ben ik alleen tijdens mijn dagelijkse fietstocht naar het station buiten, terwijl ik veel meer uurtjes van het weer zou moeten genieten. Hopen dat het dit voorjaar beter gaat, ik ga in ieder geval mijn best doen! Doe je mee?

Dat waren mijn ideetjes, misschien een beetje standaard, maar zeker niet verkeerd om nog eens te herhalen. Wat vind jij van de lente? Hopelijk heb je wat inspiratie opgedaan en ik wens je een fijne en zonnige lente!

Liefs,
Maria

In de volgende blogs over de lente zal ik vertellen hoever ik ben met deze ideeën en ze wat meer uitwerken, zoals voorbeelden, DIY’s etc.

1 thoughts on “Eindelijk, lente!

Plaats een reactie